Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

Arad și Bekes au semnat un parteneriat pentru atragerea fondurilor europene destinate infrastructurii rutiere

Președinții Consiliilor Județene Arad și Bekes (Ungaria) au semnat, marți, un parteneriat pentru atragerea de fonduri europene destinate infrastructurii rutiere din zona transfrontalieră, partea română urmând să acceseze o finanțare de aproape 13 milioane de euro pentru 100 de kilometri de drumuri județene, între care o centură pentru orașul Curtici.

Arad și Bekes au semnat un parteneriat pentru atragerea fondurilor europene destinate infrastructurii rutiere
Comentează 0

Patru județe din România și patru din Ungaria pot atrage fonduri europene prin cadrul Programul Interreg, iar președinții Consililor Județene Arad și Bekes (Ungaria) au semnat un parteneriat prin care vor solicita finanțare în vederea reabilitării infrastructurii rutiere, fiind primele județe care au optat pentru acest domeniu.

Prin semnarea acestui parteneriat considerat strategic, Consiliul Judeţean (CJ) Arad va accesa aproximativ 13 milioane de euro pentru a reabilitarea a 100 de kilometri de drumuri județene între Nădlac și Vărșand, de-a lungul graniței cu țara vecină. Unele segmente vor fi construite de la zero, între care o centură pentru orașul Curtici, tranzitat de traficul greu pentru că este pe un traseu de legătură între DN7 și DN 79.

„În acest moment mai avem un proiect câştigat tot pe infrastructură, în valoare de 35 de milioane de euro. Practic, cu cele 13 milioane ajungem la aproape 50 de milioane de euro atrași. Totuși, acest nou proiect rezolvă situația a mai puțin de zece la sută din cei 1200 de kilometri de drumuri județene pe care le administrăm și va trebui să găsim resurse financiare şi pentru alte tronsoane”, a declarat Iustin Cionca, preşedintele CJ Arad.

Omologul său din Bekes, Zalai Mihály, a arătat ”importanța pe care o are colaborarea dintre cele două județe pentru atragerea fondurilor europene”.

Preşedintele CJ Békés a atras atenția asupra faptului că Programul Interreg, care a fost lansat în 2013, este pus în practică abia după câțiva ani.

„Sistemul legislativ în domeniu a celor două ţări, diferit în mare parte, şi schimbările administrative din Ungaria, care au dus la modificările competenţelor administraţiilor locale, sunt cele două cauze principale. Cu toate acestea, de când sunt preşedinte al Consiliului Judeţean Békés, din octombrie 2014, m-am ocupat în mod direct de tot ce înseamnă buna desfăşurare a programului: identificarea necesităţilor comunităţii în funcţie de priorităţi, consultări, discuţii cu omologii din celelalte judeţe. Totul pentru a reuşi să accesăm fonduri europene”, a spus Zalai Mihály.

Vicepreședintele CJ Arad Sergiu Bîlcea a adăugat că prin acest proiect va fi creat un culoar rutier care va lega oraşe frontaliere Nădlac, Pecica, Curtici și Chişineu-Criş.

„Dorim să legăm cele patru oraşe, iar câteva tronsoane vor fi cuprinse în acest proiect transfrontalier. Aici se include Pecica-Turnu, care face legătura dintre localităţile de frontieră şi DN 7, apoi legăm Curticiul de o comunitate de 6000 de locuitori: Macea şi Sânmartin, dar creăm şi o facilitate oraşului Curtici, printr-o centură ocolitoare care să scoată traficul greu din oraş. Urmează Sânmartin-Socodor şi Socodor-Nădab, care poate funcţiona ca o centură pentru oraşul Chişineu Criş, pentru zonele industriale din Nădab şi Criş. Pentru a completa această reţea, vom moderniza din fondurile Consiliului Judeţean alte tronsoane: Nădlac-Pereg, Dorobanţi-Macea sau Grăniceri-Pilu. Astfel vom crea această reţea care va uni cele patru oraşe. Ar mai putea fi luat în calcul şi drumul Sânmartin-Şimand, pentru a avea într-adevăr o reţea de drumuri completă şi complexă în această zonă a judeţului”, a spus Bîlcea.

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite