ANAF recomandă utilizarea Spaţiului Privat Virtual în relaţia cu Fiscul; câţi arădeni sunt înregistraţi în sistem
În actualul context pandemic, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) recomandă contribuabililor utilizarea (Spaţiului Privat Virtual (SPV) în relaţia cu Fiscul.
Potrivit reprezentanţilor ANAF, serviciul Spațiul Privat Virtual constă în punerea la dispoziția persoanelor fizice a unui spațiu virtual aflat pe serverele Ministerului Finanțelor/ Agenției Naționale de Administrare Fiscală, prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informațiilor și înscrisurilor între Agenția Națională de Administrare Fiscală și contribuabil, în legătură cu situația fiscală proprie a acestuia.
„Principalele caracteristici ale SPV sunt:
• este ușor de accesat;
• nu implică nici un cost ;
• poate fi accesat de pe orice dispozitiv mobil cu conexiune la internet;
• este disponibil 24h/24h”, susţin reprezentanţii ANAF.
În vederea înrolării în serviciul Spațiul Privat Virtual pe bază de credențiale (nume de utilizator și parolă), persoanele fizice trebuie să parcurgă următorii pași:
1. se accesează site-ul www.anaf.ro, secțiunea „Înregistrare în Spațiul Privat Virtual”;
2. se execută în ordine click pe textul „Înregistrare utilizatori persoane fizice și juridice” -> „Persoane fizice” -> butonul „Înregistrare cu parolă”;
3. se completează datele utilizatorului în formularul web care se afișează.
În această etapă poate fi aleasă una dintre cele trei variante de activare a contului fără deplasare la ghișeu:
a) „verificare număr document” - caz în care trebuie înscris numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor, referitoare la înrolarea în acest serviciu, sau numărul unei somații emise începând cu 1 ianuarie 2015;
b) „verificare număr înregistrare decizie” - caz în care trebuie înscris numărul unei decizii de impunere sau a unei decizii referitoare la obligații de plată accesorii emise începând cu anul 2013;
c) identificare vizuală - caz în care după finalizarea cererii de înregistrare SPV trebuie să vă programați online pentru identificare vizuală.
La data și ora programării contribuabilii care se înrolează în SPV vor fi contactaţi prin Zoom și li se va verifica identitatea. Dacă totul este în ordine, la scurt timp vor fi aprobaţi pentru înregistrarea în SPV și vor primi un email cu confirmarea aprobării.
„La nivelul judeţului Arad sunt 31.619 contribuabili inregistraţi în SPV, dintre care 17.359 persoane fizice şi 14.260 persoane juridice”, a ţinut să precizeze Călin Arusti, purtătorul de cuvânt al Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Arad.