Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

Festivalul Filmului Francez la Cinema ARTA

Festivalul Filmului Francez la Cinema ARTA
Comentează 0

În săptămâna care tocmai s-a încheiat, cu prilejul FFF (Festivalul Filmului Francez) la Cinema ARTA au fost proiectate trei filme, produse pe platourile franțuzești în ultimii trei ani.

Primele două filme, ”Un copil sensibil” și ”Jucăria nouă”, au în comun faptul că personajul principal este un copil și amândouă sunt extrem de bine făcute și, ca atare, și multipremiate internațional.

”Un copil sensibil” prezintă drama băiatului de 10 ani, Johnny, ce trăiește alături de o mamă bețivă și se îndrăgostește cu disperare de învățătorul său care, însă, nu-i împărtășește sentimentele, ba îl mai și respinge cu brutalitate.

În pofida subiectului deosebit de sensibil (Johnny nu are, totuși, decât 10 ani !!!) filmul reușește să înfățișeze cu decență și empatie suferințele (prea) tânărului Werther.

În ”Jucăria nouă” un alt copil tot de aceeași vârstă, însă, de astă dată, nu din pătura săracă a societății franceze, ci băiatul celui mai bogat antreprenor din Franța, rămâne traumatizat de moartea mamei sale, fapt ce-l face să intuiască adevărul profund că banii nu sunt totul în lumea aceasta, din moment ce tatăl lui, patronul multipotent financiar, nu a putut să-i salveze mama bolnavă.

Și așa, tânărul dezamăgit se atașează de Sami, un biet paznic de noapte într-un magazin de jucării și pe care și l-a dorit mai întâi ca și o simplă jucărie.

Cel de al treilea film, ”Noaptea de 12”, mie mi s-a părut cu mult mai puțin realizat artistic, mai mult un documentar inexpresiv, ce prezintă destul de tern un caz de crimă nerezolvată și în care anchetatorii încearcă diferite piste, dar se învârt mereu într-un cerc vicios, ca un velodrom predestinat.

Una peste alta, au fost, totuși, trei filme franceze de festival, în care poveștile relatate de regizori pe ecran, desigur prin personajele – actori, sunt trei lecții despre cum se pot face filme autentice, în care situațiile de viață nu par ”trase de păr” și unde actorii nu joacă stângaci sau chiar anapoda, precum în mult prea multe filme românești.

 

Vasile de Zărand

Galerie foto (139)

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite