Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

FOTO | Pasajul de la Curtici a picat testul de trafic! Din cauza intrărilor înguste, camioanele se blochează

Pasajul peste calea ferată de la Curtici este finalizat încă din toamna anului trecut, dar stă închis din motive tehnice, deși investiția nu a fost deloc mică: aproape 28 de milioane de lei.

FOTO | Pasajul de la Curtici a picat testul de trafic! Din cauza intrărilor înguste, camioanele se blochează
Comentează 0

Pasajul a fost construit în vecinătatea Gării Curtici, în cadrul proiectului de reabilitare a căii ferate Frontieră Ungaria - Curtici - Arad – Simeria. Acesta traversează 12 linii de cale ferată și are rolul de a înlocui trecerea de la nivel aflată la intrarea în Curtici dinspre Arad, pentru ca trenurile să poată circula cu viteze de până la 160 de kilometri pe oră, conform proiectului de reabilitare a căii ferate.

Construcţia a fost finalizată în toamna anului trecut, când a fost deschisă traficului doar câteva zile, pentru că s-a constatat că TIR-urile şi utilajele agricole nu pot intra pe pasaj pentru că nu au suficient spaţiu de viraj la niciunul dintre cele două capete.

În primăvară, lucrările au fost reluate, pentru lărgirea intrărilor, iar pasajul ar fi trebuit să fie inaugurat în 15 aprilie, dar autoritățile din Curtici s-au tot opus închiderii vechii treceri la nivel cu linia ferată, spunând că pasajul este greșit proiectat și se vor produce blocaje la ambele capete. Chiar dacă lărgirea intrărilor s-a făcut de câteva luni, spațiul de viraj a rămas insuficient, pentru că tot ce au făcut muncitorii a fost să mute puțin parapeții, având în vedere că terenurile din vecinătate sunt private și ar fi necesară expropierea pentru realizarea unor lucrări mai ample.

Testele de trafic efectuate marți după-amiază, la comanda șefilor din CFR, au durat două ore, timp în care vechea trecere a fost închisă cu barieră, iar circulația a fost deviată spre pasaj. Martori au fost agricultori, reprezentanți ai numeroaselor firme de transport din Zona Liberă Curtici-Arad, parlamentari, edilii locali, cu toții invitați de către oficialii CFR, care au vrut să demonstreze că pasajul e funcțional. Nu au reușit! Concluzia majorității a fost că traficul se desfășoară cu dificultate, din cauza spațiului mic de manevră pentru vehiculele de mare tonaj, însă reprezentanii CFR spun că se mai caută soluții.

”Procesul de expropriere durează peste tot, dar vom analiza posibilitatea lărgirii spațiului de viraj. Circulația se desfășoară greu și pentru că e mare traficul în zonă”, a declarat șeful Diviziei Tehnice a CFR, Ion Stoichescu.

Directorul celui mai mare combinat agroindustrial din vestul țării, Dimitrie Muscă, care gestionează aproximativ 7.000 de hectare, a declarat că ”lucrarea (pasajul – n.r.) a fost făcută, probabil, pentru a se lua un comision frumos”. El spune că utilajele agricole nu pot traversa pasajul, astfel că agricultorii vor fi nevoiți să ocolească 20 de kilometri pentru a ajunge la terenuri, dacă se închide vechea trecere la nivel cu linia ferată.

La rândul său, primarul orașului Curtici, Bogdan Ban, care în ultimul an a criticat acest proiect pentru că îngreunează traficul, a spus că nu poate fi de acord ca pasajul să fie deschis în condițiile actuale.

”Nu pot prelua un astfel de pasaj și să îmi asum accidente sau pierderi de vieți omenești. Am cerut să se efectueze un audit de trafic înainte. S-a văzut foarte bine că atunci când două TIR-uri se intersectează la coborârea de pe pasaj, se produc blocaje”, a spus primarul.

Realizarea construcției a costat 27.780.000 lei, finanțarea fiind de la Uniunea Europeană. Reprezentanții CFR spun că dacă pasajul nu va fi dat în folosință, există riscul să se piardă fondurile europene. Astfel, CFR și autoritățile locale au anunțat că vor continua discuțiile pentru găsirea unei soluții.

Galerie foto (15)

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite